Home

Updated: 2024-07-22

Sawadee kha, Sawadee khrap

Dinsdag 24 januari 2023 tot en met donderdag 26 januari 2023

Home - Reizen - Thailand 2023 - Dinsdag 24 januari 2023 tot en met donderdag 26 januari 2023

Morgen vertrekken we naar Thailand en we moeten voor ons doen vroeg vertrekken naar Schiphol.
Daarom pakken we vandaag alles in wat we mee willen nemen.
We vliegen met Emirates en we weten niet hoe streng die maatschappij is met bagage. We mogen per persoon 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbage meenemen. Met die 30 kilo komen we redelijk uit, maar die 7 kilo lukt niet, we zien wel.
Er komen nog wat mensen langs en we gaan te laat naar bed.

We staan vroeg op, de wekker loopt af om 6 uur.
De laatste dingen worden ingepakt, en we denken dat we niets vergeten zijn.
Om negen uur staat de taxi voor de deur, en om half 10 rijden we naar Schiphol waar we om kwart voor 11 zijn.
De incheckbalie is al open en we kunnen meteen inchecken. We moeten wel een oude PC uit de koffer halen en meenemen als handbagege, maar alles gaat goed, geen gezeur over gewicht.
De veiligheidskontrole gaat minder soepel, Tom heeft een ketting om en die geeft altijd problemen, dat weten we. Maar nu hebben we een stuk kaas bij ons, en we moeten de trolley uit laten pakken totdat de dame van de beveiliging de kaas vindt, en dan is het probleem over.
We lopen door, paspoorten natuurlijk geen probleem.
En we kopen twee flessen drank, eten wat en dan gaan we richting gate. Die is nog niet open, dus we kopen een blikje bier, €5,50, en wachten.

Boarden gaat soepel en snel, de stoelen zijn ruim, de beenruimte is ook redelijk ruim. Het toestel vertrekt op tijd en het is merkwaardig stil, weinig geruis van motoren en airco. Ook het eten smaakt goed.
Bij Dubai, het toestel ligt op schema, horen we dat we nog 10 minuten moeten wachten wegens weersomstandigheden. Als we eindelijk kunnen landen, 20 minuten te laat, blijkt dat het heel erg hard regent in Dubai.

Eenmaal uitgestapt moeten we een heel eind lopen voor de transfer, maar gelukkig hebben we al boarding cards voor het tweede deel van de reis, van Dubai naar Phuket.
De handbagage moet weer door de scanner, één van de PC's moet uit de trolley, de tweede niet, en we kunnen verder. Daarna lopen we naar de gate waar we weer moeten boarden. Die gate ligt vlak bij de gate waar we zijn uitgestapt.
We hebben nog tijd, er is genoeg te doen op het vliegveld van Dubai en we kopen een fles water, €8. Daarna nog even een biertje, €12 voor een halve liter Heineken.
En het regent nog steeds hard in Dubai.
En het vliegveld heeft last, veel last, van lekkage.

Terug bij de gate is het daar erg druk en ook erg nat door lekkage. Het vliegtuig zit helemaal vol en in vergelijking met het stuk van Amsterdan naar Dubai zijn de stoelen smaller en de beenruimte minder.
En er zitten en stel erg druk doende Fransen vlak bij ons. Door het weer vertrekken we ruim een half uur te laat.
We zijn moe en we kunnen niet slapen, maar gelukkig gaat de reis voorspoedig. Met een half uur vertraging landen we in Phuket.
Omdat Pia een Thais paspoort heeft kunnen we gebruik maken van de priority lane bij de paspoort kontrole. De bagage komt redelijk snel, Pia koopt nog even twee SIM-kaartje en we lopen richting uitgang waar we zoeken naar uitgang 2. Die is ook snel gevonden, buiten staan veel mensen van TUI en we worden naar ons vervoer naar het hotel in Ao Nang gebracht.
Met nog vier andere mensen en veel bagage zitten we in een redelijk komfortabel busje naar Krabi.
We zijn behoorlijk gaar en we verliezen onderweg alle gevoel voor tijd, net als de vier andere mensen in het busje.

Onderweg zien we nog wel dat de omgeving mooi is.
Bij het hotel, het Krabi La Playa Resort, gaat het incheken efficient en snel, en alle bagage wordt naar de kamer gebracht.
Na het opruimen van de bagege en een snelle douche-beurt gaan we even kijken in de tuin van het hotel, en we blijven eten in het restaurant, smakelijk eten en vriendelijke bediening, niet druk.
We lopen nog even naar een 7/11 om bier te kopen, daar vlakbij klinkt er een knal, het lijkt kortsluiting in een elektriciteitspaal. Dan gaan we eerst even een stukje door Ao Nang lopen, druk, veel horeca en vooral veel Indiase restaurants lijkt het. Ook zien we een grote en drukke avondmarkt.
We zijn moe, gaan toch nog naar de 7/11 en kopen daar water, bier mag niet want de knal van eerder heeft tot gevolg dat de kassa-systemen niet goed werken. Dan maar geen bier.

We zijn moe, erg moe, drinken een glaasje cognac en gaan rond 10 uur slapen, ruim 24 uur na ons vertrek uit Apeldoorn.

Geschreven op: 2023-01-27

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.